Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2015

Με 4,5 φορές μεγαλύτερο κόστος (80.000 € από 18.000 €) συνεχίζει ο Δήμος Ζίτσας την επιδότηση της τιμής του εισιτηρίου…

Γιατί κ. Πλιάκο; Ατυχής διαπραγμάτευση; Ακριβαίνει και κατά 0,20 € το εισιτήριο από 1,50 € σε 1,70 €!!! Ενώ αυξάνει και ως 54% τα δημοτικά τέλη!
    Τη συνέχιση της συνεργασίας για επιδότηση της τιμής του εισιτηρίου του αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων από ορισμένες τοπικές κοινότητες προς την πόλη των Ιωαννίνων (είχε ξεκινήσει το 2008 από το Δήμο Πασσαρώνος) αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Ζίτσας. 
    Μόνο που ο Δήμος Ζίτσας απέτυχε στην τιμή και θα κάνει τους μετόχους του Αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων να “τρίβουν τα χέρια τους”  πανευτυχείς, αφού από μόλις 18.000 € ετησίως...
(κλικ εδώ) που ήταν η σύμβαση το 2011, εκτοξεύτηκε φέτος περίπου  450% παραπάνω φθάνοντας στις 80.000 €!!!
    Η σύμβαση αφορά δρομολόγια στα χωριά Ελεούσα, Ροδοτόπι, Άνω Λαψίστα, Κάτω Λαψίστα, Μεγ. Γαρδίκι, Αγ. Ιωάννης που υπήρχαν και πριν και όπως εκτιμάται παρά τις πιθανές διαφορές δρομολογίων κλπ (πχ επιπλέον μόνο κάποιες συγκεκριμένες ώρες Βουνοπλαγιά και Ελεούσα), ο Δήμος Ζίτσας απέτυχε αφού δεν μπόρεσε να πετύχει ότι τουλάχιστον η προηγούμενη δημοτική αρχή του Δήμου Ζίτσας (και παλαιότερα του Δήμου Πασσαρώνος).

Μεγάλη δαπάνη - Ακριβότερο εισητήριο…
    Η κατά 450% αυξημένη δαπάνη (του 2016 από του 2011) χαρακτηρίζεται κολοσσιαία και βέβαια η διαπραγμάτευση αποτυχημένη.
    Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι ενώ η περυσινή σύμβαση πρόβλεπε η τιμή του εισιτηρίου από Ροδοτόπι, Άνω Λαψίστα, Κάτω Λαψίστα και Μεγ. Γαρδίκι να είναι 1,50 € το κανονικό και 0,75 € το μειωμένο (κλικ εδώ), η νέα σύμβαση προβλέπει αυξημένο εισιτήριο, δηλαδή το 1,50 € γίνεται 1,70 € και αντίστοιχα το μειωμένο.
    Είναι θετικό ο Δήμος Ζίτσας να επιδοτεί μετακινήσεις δημοτών του όπως ανέκαθεν, όμως ζήτημα γεννάται με την αποτυχημένη διαπραγμάτευση. 

Στον "ύπνο" Γαρδίκος και Ματσάγκας…
    Οι όροι των συμβάσεων εγκρίθηκαν ομόφωνα (πλην Λαϊκής Ενότητας που απουσίαζε) από το Δημοτικό Συμβούλιο τη Δευτέρα (28/12/2016) και είναι απορίας άξιο το γεγονός ότι συμφώνησαν και ο κ. Βασ. Γαρδίκος και Μαν. Ματσάγκας καθώς και οι παρόντες σύμβουλοι του κ. Βούζα (ο ίδιος απουσίαζε). Ήταν η τελευταία για εφέτος συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και μάλιστα μεσημεριανή…
    Ειδικότερα, δικαιολογία για τον Βασίλη Γαρδίκο δεν υπάρχει, αφού γνώριζε άριστα το θέμα από την προηγούμενη δημοτική αρχή της οποίας ήταν αντιδήμαρχος. Πως είναι δυνατόν να συμφωνεί και να ανέχεται πολλαπλάσιο κόστος για το Δήμο και μάλιστα με αυξημένο κόμιστρο και από την άλλη να διαμαρτύρεται για τις αυξήσεις στα δημοτικά τέλη; Παραλληλίζοντας τη δημοτική σκηνή με την κεντρική πολιτική σκηνή, ο κ. Γαρδίκος (έναντι του κ. Πλιάκου) στο θέμα αυτό θύμισε δυστυχώς τον κ. Καμμένο απέναντι στον κ. Τσίπρα
    Όσον αφορά το Μανώλη Ματσάγκα, το μόνο που μπορεί κανείς να του δικαιολογήσει είναι ότι η άγνοια των προηγουμένων αποφάσεων του έδωσε την εντύπωση ότι είναι κάτι καλό για τους δημότες, χωρίς να αναλύσει το κόστος.


Οι προηγούμενες αποφάσεις του Δήμου Ζίτσας
Η απόφαση για το Αστικό ΚΤΕΛ με 18.000 € του 2011 κλικ εδώ  
Η απόφαση για το Αστικό ΚΤΕΛ του 2012 κλικ εδώ  
Η απόφαση για το Υπεραστικό ΚΤΕΛ σε Κληματιά, Ζίτσα και Μεταμόρφωση του 2012 κλικ εδώ  
Η απόφαση για το Αστικό ΚΤΕΛ του 2013 κλικ εδώ  
Η απόφαση για το Αστικό ΚΤΕΛ του 2014 κλικ εδώ  
Η προηγούμενη απόφαση επί Πλιάκου για το Αστικό ΚΤΕΛ του 2015 με 60.000 € κλικ εδώ  

Τι αποφάσισε προχθές το Δημοτικό Συμβούλιο
    Θα γίνουν δύο συμβάσεις, η μία με το Αστικό ΚΤΕΛ ύψους 80.000 € και η άλλη με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ ύψους 9.570 € και αφορούν την επιδότηση του εισιτηρίου σε συγκεκριμένες διαδρομές.

Η σύμβαση με το Αστικό ΚΤΕΛ προβλέπει για τους επιβάτες που μετακινούνται:
  1.     Από τις Τ.Κ. Ροδοτοπίου, Άνω & Κάτω Λαψίστας, Γαρδίκιου με προορισμό την πόλη των Ιωαννίνων και αντίστροφα, η τιμή του εισιτήριου διαμορφώνεται για το κανονικό από 2,20 € σε 1,70 € (από 1,50 € πέρυσι) και για το μειωμένο από 1,10 € σε 0,80 € (από 0,75 € πέρυσι).
  2.      Από τις Τ.Κ. Ροδοτοπίου, Άνω & Κάτω Λαψίστας, Γαρδίκιου με προορισμό την Παιδόπολη (στάση Κολέμπας), η τιμή του εισιτήριου διαμορφώνεται για το κανονικό από 2,20 € σε 1,70 € (από 1,50 € πέρυσι) και για το μειωμένο από 1,10 € σε 0,80 € (από 0,75 € πέρυσι).
  3.      Από τη Δ.Κ. Ελεούσας και την Τ.Κ. Βουνοπλαγιάς με προορισμό την πόλη των Ιωαννίνων και αντίστροφα, η τιμή του εισιτήριου διαμορφώνεται για το κανονικό από 1,70 € σε 1,20 € και για το μειωμένο από 0,80 € σε 0,60 €. Οι παραπάνω τιμές ισχύουν αποκλειστικά και μόνο για τα δρομολόγια που πραγματοποιούνται από τις 6:00 έως τις 9:00 το πρωί και από τις 13:30 έως τις 15:30 το μεσημέρι.
    Ακόμη διατηρούνται τα τέσσερα δρομολόγια με λεωφορεία «mini bas» και συνδέουν τη Δ.Ε. Ελεούσας και τις Τ.Κ. Ροδοτοπίου, Βουνοπλαγιάς και Ζωοδόχου με το νοσοκομείο «Γ. Χατζηκώστα» και την πόλη των Ιωαννίνων καλύπτοντας έτσι και τις ανάγκες όσων διαμένουν στο συνοικισμό «Αμπελάκια» και κατά μήκος της παλαιάς Ε.Ο. Ιωαννίνων –Ηγουμενίτσας. Παράλληλα,  προστίθενται τέσσερα επιπλέον δρομολόγια από Βουνοπλαγιά και Άγιο Ιωάννη (περιοχή Τατσιράμου) με προορισμό την Ελεούσα με την έναρξη και τη λήξη των σχολικών μαθημάτων.

Η σύμβαση με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ προβλέπει:
    Επιδοτούμενα δρομολόγια για τις Τ.Κ. Μεταμόρφωσης Ασφάκας και Ζίτσας. Έτσι σύμφωνα με τη σύμβαση με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ θα πραγματοποιούνται πέντε δρομολόγια την εβδομάδα από Ζίτσα και Μεταμόρφωση προς Ιωάννινα και αντίστροφα. Εκτός Σαββάτου και Κυριακής θα πραγματοποιείται καθημερινά ένα δρομολόγιο από Ιωάννινα-Μεταμόρφωση στις 5:30 πμ με επιστροφή στις 6:00 μμ και ένα δρομολόγιο από Ιωάννινα - Ζίτσα στις 15:15 με επιστροφή στις 16:00.