Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Η τρόικα απαιτεί (;) να μπει λουκέτο στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων που βρίσκεται στα όρια του Δήμου Ζίτσας!!! Έντονες αντιδράσεις.

Θεατές η ΠΕΔ, η Περιφέρεια Ηπείρου και ο Δήμος Ζίτσας! - Χωρίς τέλος η κατρακύλα της περιοχής. Μόνο οι Φίλ. Φίλιος, Δημ. Δημητρίου και Σάκης Βλέτσας ύψωσαν έγκαιρα φωνή. 
Λουκέτο σε είκοσι δύο αεροδρόμια της χώρας, μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου Ιωαννίνων που βρίσκεται στα όρια του Δήμου Ζίτσας, φέρεται να απαιτεί η τρόικα στις διαπραγματεύσεις της με την ελληνική κυβέρνηση.
Αν κάτι τέτοιο γίνει αποδεκτό και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, το οποίο είναι ήδη υποβαθμισμένο, με τα έργα να έχουν μετατραπεί σε γεφύρι της Άρτας, οδηγηθεί στο κλείσιμο, θα είναι ενέργεια που θα επιφέρει τη χαριστική βολή σε κάθε προσπάθεια εξωστρέφειας και τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου.
Οι αντιδράσεις
Τον Δήμο Ζίτσας τον ενοχλεί...
όταν ο δήμος Ιωαννιτών προτείνει λύσεις για την αξιοποίηση των εγκαταλελειμμένων εγκαταστάσεων της πρώην Παιδόπολης στον Άγιο Ιωάννη του δήμου Ζίτσας, όμως μέχρι σήμερα καμία αντίδραση μέχρι στιγμής, δεν υπήρξε από μέρους του για το επιχειρούμενο κλείσιμο του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, το οποίο επίσης βρίσκεται μέσα στα διοικητικά του όρια.
Μπροστά στο κλείσιμο του αεροδρομίου Ιωαννίνων (περιλαμβάνεται στα 22 αεροδρόμια της χώρας), θεατής παραμένει και ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, του οποίου τις ενέργειες περιμένουμε από τον περασμένο Μάρτιο, όταν και είχε δεσμευτεί να πιέσει ώστε αυτό να ενταχθεί στα αεροδρόμια της πρώτης κατηγορίας (σύμφωνα με το τότε σχέδιο αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων της χώρας). Σήμερα δε θα χρειαστεί να... "κουράζεται" και να "πιέζει" άλλο, αφού οι Γερμανοί σύμβουλοι του δημοσίου, εισηγούνται προς την ελληνική κυβέρνηση να βάλει άπαξ διά παντός λουκέτο!
Για την "αόρατη" και ανύπαρκτη ΠΕΔ δεν χρειάζεται να πούμε το οτιδήποτε, αφού πλέον θεωρείται αυτονόητο!
Θα επισημάνουμε μόνο ότι μέχρι σήμερα θέση πήραν στο θέμα ο Φίλιππας Φίλιος, ο Δημήτρης Δημητρίου και ο Σάκης Βλέτσας.
Ο δήμαρχος Ιωαννίνων Φ. Φίλιος, από τον περασμένο μήνα είχε ψηλά στην ατζέντα του την ολοκλήρωση των έργων στο Αεροδρόμιο Ιωαννίνων και για το λόγο αυτό σε συνάντηση που είχε με τον υπουργό υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη εξασφάλισε ρητές και συγκεκριμένες δεσμεύσεις προς την κατεύθυνση αυτή.
Άμεσες και καίριες με μηνύματα προς πολλές κατευθύνσεις ήταν και οι δηλώσεις του προέδρου του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Δ. Δημητρίου, ο οποίος αντιλαμβανόμενος την υποβάθμιση (λόγω λουκέτου) κάθε αναπτυξιακής προσπάθειας βγήκε δημόσια και έκρουσε καμπανάκι κινδύνου, καλώντας τους τοπικούς φορείς να ενώσουν τις δυνάμεις τους, ώστε να αποτραπεί ένα νέο αναπτυξιοκτόνο έγκλημα στην περιοχή!
Θέση έγκαιρα είχε πάρει και ο πρώην δήμαρχος Πασσαρώνας και σημερινός επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο δήμο Ζίτσας, Σάκης Βλέτσας, ο οποίος σε πολλά δημοτικά συμβούλια έχει κατ' επανάληψη καλέσει τον δήμαρχο να πάρει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για το ξεμπλοκάρισμα των ...στοιχειωμένων έργων του αεροδρομίου. Σήμερα όμως, εξαιτίας της εγκληματικής αδιαφορίας ορισμένων πρωτοκλασάτων τοπικών παραγόντων καλούμαστε να δούμε το έργο... ανάποδα! Ας προσέχαμε. Όπως ψηφίσαμε θα "κοιμηθούμε"...
 (πηγή epirusgate)

Ερώτηση Γιάννη Δημαρά προς το Υπουργείο μεταφορών.
Η εισήγηση για το κλείσιμο 22 αεροδρομίων επανέρχεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων από την Τρόικα αν και πριν από μερικούς μήνες είχε απορριφθεί από το αρμόδιο Υπουργείο, ενώ ήδη έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στην Ήπειρο!!! Το λουκέτο το εισηγείται η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa και οι Γερμανοί σύμβουλοι του δημοσίου προς την ελληνική κυβέρνηση. Για το θέμα μάλιστα κατέθεσε πριν από λίγη ώρα ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταφορών. Αναλυτικά στην ερώτηση του αναφέρει:
Κύριε Υπουργέ,
Το κλείσιμο 22 αεροδρομίων κυρίως, σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας εισηγείται προς την ελληνική κυβέρνηση η Τρόικα σύμφωνα με δημοσιεύματα. Συγκεκριμένα η πρόταση αφορά στο κλείσιμο αερολιμένων που εξυπηρετούν απομακρυσμένα νησιά αλλά και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και αφορά στα αεροδρόμια: Σητείας, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας, Νέα Αγχιάλου, Λήμνου, Χίου , Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Σκύρου, Σύρου Ικαρίας, Λέρου Καρπάθου, Νάξου, Πάρου, Μήλου, Κυθήρων, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου και Κάσου. Το κλείσιμο αυτών των αεροδρομίων θα απέκλειε χιλιάδες πολίτες που ζουν στα νησιά της λεγόμενης άγονης γραμμής, ενώ θα τορπιλίσει οποιαδήποτε προσπάθεια τουριστικής τους ανάπτυξης, αεροδρόμια που τα έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός με τους φόρους του. Επίσης τα αεροδρόμια αυτά εξασφαλίζουν την κοινωνική και εδαφική συνοχή των μικρών νησιών και απομακρυσμένων περιοχών. Πολλά δε από τα αεροδρόμια αυτά εξυπηρετούν και τουριστικούς προορισμούς. Μήπως το επόμενο βήμα θα ήταν η εκκένωση των ακριτικών νησιών και απομακρυσμένων περιοχών για να εξυπηρετήσουμε μια ώρα αρχύτερα τους δανειστές μας αλλά και όσους ενδιαφέρονται για τα νησιά μας και τη διαχείρισή τους. Να τους διευκολύνουμε.
Ερωτάστε:
1. Έχει κατατεθεί τέτοια πρόταση από την Τρόικα;
2. Μήπως η πρόταση έχει σχέση με τις πιέσεις που ασκούνται από τους δανειστές για την πώληση της διαχείρισης των υπερπτήσεων, δηλαδή των εναέριων χώρων της Ελλάδας, για τους οποίους οι ξένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν διόδια διέλευσης ύψους 160 εκατ. ευρώ κατ’ έτος;
3. Τι σκοπεύετε να κάνετε με αυτές τις παράλογες απαιτήσεις της Τρόικας; Έχετε σχεδιάσει, προγραμματίσει, και αποφασίσει κάποιο πλάνο; Θα θέλαμε να γνωρίζουμε τις προθέσεις και τις αποφάσεις σας.
4. Πως θα εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των απομακρυσμένων και ακριτικών περιοχών; Μήπως κάποιος πρέπει να εξηγήσει στην Τρόικα τη γεωγραφική κατανομή της χώρας μας και τις ιδιαιτερότητές της - εφόσον είμαστε νησιωτική χώρα;
5. Τι θα συμβεί με τις μετακινήσεις σε αιχμή τουριστικής περιόδου; Με ποιο τρόπο θα εξυπηρετείται το κοινό;