αναδημοσίευση
από ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Η
σχετική μελέτη εκπονήθηκε από τον παλιό Δήμο Πασσαρώνος και την Εγνατία Οδό ΑΕ.
Η
ένταξη υπογράφηκε από τον Αλέκο Καχριμάνη στις 12 Δεκεμβρίου. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016.
Το
έργο (15.560.000 €) θεωρείται σημαντικό για την περιοχή των Γραμμενοχωρίων.
Ένα σημαντικό οδικό έργο για την περιοχή των Γραμμενοχωρίων,
η βελτίωση του δρόμου από την Εθνική Οδό Ιωαννίνων-Ηγουμενίτσας ως την περιοχή
του Λύγγου, ουσιαστικό το κομμάτι από τη
ΒΙΠΕ ως την Εγνατία, στο ύψος της Τύριας, εντάχτηκε στο ΕΣΠΑ με απόφαση της
περιφέρειας Ηπείρου.
Η σχετική απόφαση υπογράφηκε
από τον περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη στις 12 Δεκεμβρίου και ικανοποιεί ένα
χρόνιο αίτημα του νυν Δήμου Ζίτσας (πρώην δήμου Πασσαρώνος). Η σχετική μελέτη
εκπονήθηκε από τον παλιό Δήμο Πασσαρώνος και την Εγνατία Οδό ΑΕ.
Αναλυτικά στον...
άξονα προτεραιότητα «Υποδομές και υπηρεσίες
προσπελασιμότητας Ηπείρου» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Θεσσαλία - Στερεά
Ελλάδα – Ήπειρος» εντάσσεται το έργο: «Βελτίωση-Τροποποίηση 13ης επαρχιακής
οδού Νομού Ιωαννίνων ΕΟ
Ιωαννίνων-Ηγουμενίτσας-Ζωοδόχος-Γραμμένο-Βαγενίτι-Πολύλοφος-Λύγγος».
Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 15.560.000 ευρώ (με ΦΠΑ) με 500.000
ευρώ να κοστίζει η αγορά εδαφικών εκτάσεων (απαλλοτριώσεις).
Το
έργο υποδιαιρείται σε πέντε υποέργα:
1. Πρώτο υποέργο:
Βελτίωση - τροποποίηση 15,2 χλμ. επαρχιακής οδού με πλάτος οδοστρώματος 7,5 μ.
2. Δεύτερο
υποέργο: απαλλοτριώσεις που θα διευκολύνουν την υλοποίηση του έργου
3. Τρίτο υποέργο:
μετατόπιση στύλων ΔΕΗ όπου απαιτείται
4. Τέταρτο
υποέργο: μετατόπιση στύλων ΟΤΕ όπου απαιτείται
5. Πέμπτο
υποέργο: αρχαιολογικές έρευνες.
Πέρα από τη βελτίωση του οδοστρώματος προβλέπεται να γίνουν
τεχνικά έργα αντιστήριξης (τα οποία αφορούν μικρούς τοίχους έως 4,5 μέτρα),
κατασκευή αποχετευτικών έργων κατά μήκος του δρόμου, εργασίες οριζόντιας και
κάθετης σήμανσης, κατασκευή ηλεκτροφωτισμού. Για την κατασκευή του έργου θα
πραγματοποιηθούν απαλλοτριώσεις σε όλο σχεδόν το μήκος της οδού, μεταφορά
δικτύων ΟΤΕ και ΔΕΗ και αρχαιολογικές έρευνες από την ΙΒ’ ΕΠΚΑ.
Σε 44 μήνες
Αναφορικά με το χρόνο υλοποίησης του έργου με βάση την
απόφαση, πρέπει να ολοκληρωθεί σε 44 μήνες (σχεδόν τέσσερα χρόνια), πράγμα το
οποίο σημαίνει πως το νωρίτερο το 2016 η
ΒΙΠΕ Ιωαννίνων θα συνδεθεί με την Εγνατία Οδό στην περιοχή της Τύριας.
Αξίζει να σημειωθεί και το εξής: με βάση την καταγραφή που
έκανε η (περίφημη) ομάδα δράσης της ΕΕ υπό τον κ. Ράιχνεμπαχ για την καθυστέρηση των έργων που είναι ενταγμένα στο
ΕΣΠΑ στην περιφέρεια Ηπείρου κατά μέσο όρο ο χρόνος από την ένταξη έως τη
δημοπράτηση ενός έργου είναι 198 ημέρες, ενώ 168 ημέρες χρειάζονται για την
υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.
Σχεδόν ένας χρόνος
δηλαδή έως ότου δοθεί το πράσινο φως για την έναρξη κατασκευής ενός έργου,
χρόνο τον οποίο πρέπει οπωσδήποτε να συνυπολογίσουμε και στην περίπτωση του
έργου βελτίωσης της 13ης επαρχιακής οδού. Οπότε, καλώς εχόντων των πραγμάτων, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016.
Πλεονέκτημα του έργου πάντως είναι το γεγονός ότι οι
εργασίες θα γίνουν στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο που σημαίνει πως δεν θα
απαιτηθούν έργα που θα χρειάζονταν μεγαλύτερο χρόνο, όπως οι διανοίξεις νέου
δρόμου.
Να σημειωθεί, τέλος, πως ημερομηνία λήξης προθεσμίας
επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 31/12/2015
Κακό
μαντάτο για Πεδινή-Κακαβιά;
Αυτό που μένει να ξεκαθαριστεί στο
μέλλον κι από τις πολιτικές εξελίξεις είναι η ένταξη του συγκεκριμένου έργου,
το οποίο έχει μάλιστα μεγάλο προϋπολογισμό (15 εκατ. ευρώ, όπως προαναφέρθηκε),
άρα πόροι του ΕΣΠΑ κατευθύνονται σε αυτό, σηματοδοτεί, δεδομένης και της
περιρρέουσας οικονομικής συγκυρίας, την εγκατάλειψη του «ορφανού» κομματιού
της, υπό κατασκευή, αλλά «παγωμένης», Ιόνιας Οδού από την Πεδινή ως την Κακαβιά
το οποίο βρέθηκε εκτός της σύμβασης παραχώρησης που υπογράφηκε το 2007 για την
κατασκευή της Ιόνιας οδού. Είναι πάντως δεδομένο πως η ολοκλήρωση του οδικού
έργου από τη ΒΙΠΕ ως τον κόμβο της Εγνατίας στην Τύρια θα δώσει μία ακόμη
επιλογή για τη διέλευση οχημάτων από και προς τη ΒΙΠΕ με κατεύθυνση το λιμάνι
της Ηγουμενίτσας, αλλά και την βόρεια Ελλάδα. Ικανοποίηση Δημ. Ρογκότη. Μιλώντας
στην «Ε» ο δήμαρχος Ζίτσας χαρακτήρισε την εξέλιξη πολύ σημαντική για την
ανάπτυξη της περιοχής και τη συγκοινωνιακή σύνδεση της περιοχής των
Γραμμενοχωρίων με την Εγνατία Οδό. Όπως ανέφερε το έργο θα δώσει πνοή στα
Γραμμενοχώρια, ενώ είναι σημαντική η σύνδεση της ΒΙΠΕ και ευρύτερα του Δήμου
Ζίτσας με την Εγνατία. Δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει για την απόφαση την
περιφερειακή αρχή Ηπείρου τονίζοντας πως η ένταξη αυτή αποτελεί αποτέλεσμα και
της καλής συνεργασίας των δύο πλευρών.