Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Σε κοινή συνέντευξη (ΒΙΝΤΕΟ): Ρογκότης, Βλέτσας, Βούζας ζητούν διάλογο για την “ορεινή χάραξη” της Ιόνιας…

Χαρακτηρίζεται ως «οικονομικότερη, συντομότερη και το κυριότερο δεν καθυστερεί το έργο».
    Από κοινού παραχώρησαν συνέντευξη τύπου οι τρεις επικεφαλής των παρατάξεων στο Δήμο Ζίτσας. Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος κ. Δ. Ρογκότης, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Σάκης Βλέτσας και ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης κ. Χρυσ. Βούζας αναφέρθηκαν αναλυτικά στα πλεονεκτήματα της λεγόμενης “ορεινής χάραξης” της Ιόνιας οδού εντός των ορίων του Δήμου Ζίτσας.
    Και οι τρεις επέμειναν για συνάντησή τους με τον Αν. Υπουργό κ. Στ. Καλογιάννη, συνάντηση που αν και ζήτησαν, δεν υπήρξε ως τώρα ανταπόκριση, εκφράζοντας παράλληλα την δυσαρέσκειά τους για την εξέλιξη αυτή.
    Πέρα από την κοινή θέση των τριών επικεφαλής για το θέμα της χάραξης, κατά τις τοποθετήσεις υπήρξαν και…
αλληλοκαρφώματα. (ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ),

Δελτίο τύπου σχετικά με τη συνέντευξη τύπου εξέδωσε η παράταξη «Η Ώρα της Ζίτσας» του κ. Σάκη Βλέτσα:

«Μετά το Καλλικράτη ο ενιαίος πλέον Δήμος Ζίτσας υιοθέτησε την θέση και την μελέτη του πρώην Δήμου Πασσαρώνος για ορεινή χάραξη και πλέον υπάρχει ομόφωνη στάση του Δήμου. Η μεγάλη ευκαιρία χάθηκε τα έτη 2005 – 2006. Από το 2007 μέχρι το 2010 δεν υπήρχε ενιαίο μέτωπο αφού οι πρώην Δήμοι Εκάλης και Ζίτσας δεν συμφωνούσαν.

Αυτό που ζητάμε είναι να πείσουμε με το διάλογο ότι η πρόταση μας πρέπει να μελετηθεί, αφού είναι οικονομικότερη, συντομότερη και το κυριότερο δεν καθυστερεί το έργο.

Η περίοδος 2005-2006
    Όπως είπε ο κ. Βλέτσας  η χάραξη της Ιόνιας Οδού από Πεδινή μέχρι Κακαβιά πέρασε από 3 στάδια. και η μεγάλη ευκαιρία χάθηκε τα έτη 2005 – 2006. Τότε όπως τόνισε «ο Δήμος Ιωαννιτών (ο κ. Γκόντας) μετά από τη διαμάχη του με τον κ. Σουφλιά έβγαλε τη χάραξη εκτός Ιωαννίνων και το Υπουργείο την έκανε μόνο εκεί ορεινή  μέχρι τη Ζωοδόχο. Όλη η υπόλοιπη χάραξη παρέμεινε πεδινή μέσα στον κάμπο της Λαψίστας στο Δήμο Πασσαρώνος»

Η περίοδος 2007-2010
    Συνεχίζοντας επισήμανε ότι από το 2007 μέχρι το 2010 δεν υπήρχε ενιαίο μέτωπο αφού οι πρώην Δήμοι Εκάλης και Ζίτσας δεν συμφωνούσαν. «Το δεύτερο στάδιο είναι από το 2007 μέχρι αρχές του 2010.  Τότε ο πρώην Δήμος Πασσαρώνος  επανέφερε το θέμα της ορεινής χάραξης, ζητώντας να φύγει από τα όριά του το πεδινό κομμάτι και να περάσει από τους πρώην Δήμους Ευρυμενών, Ζίτσας και Εκάλης».  Όμως τότε, όπως είπε ο κ. Βλέτσας δεν υπήρχε ενιαίο μέτωπο. Οι πρώην Δήμοι Εκάλης και Ζίτσας δεν συμφωνούσαν. 
    Ενημερωτικά ως τότε Δήμαρχος Πασσαρώνος κλήθηκα μόνο σε μία και μοναδική (όλο κι όλο) σύσκεψη στο Φρόντζο το 2007 όπου μαζί με τον κ. Κατσάνο παραδώσαμε το σχέδιο της ορεινής χάραξης» και συνέχισε «Το 2008 σε συνέλευση στη Ζωοδόχο όπου παρευρέθηκε και ο κ. Καλογιάννης ζητήσαμε πάλι την ορεινή χάραξη, μάλιστα μαζί με το τότε τοπικό συμβούλιο ξαναδώσαμε το σχέδιο. Παρέμεινε όμως πάλι η πεδινή με μια μικρή αλλαγή τοπικής σημασίας. Να υπενθυμίσω ότι τότε εγώ ήμουν Δήμαρχος Πασσαρώνος και ο κ. Βούζας Γραμματέας του ΠΑΣΟΚ στο Νομό Ιωαννίνων»

Η περίοδος 2011 - τώρα
    Τέλος ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Ζίτσας κ. Σάκης Βλέτσας είπε «Το τρίτο στάδιο είναι από το 2011 ως τώρα. Ο ενιαίος πλέον Δήμος Ζίτσας υιοθέτησε την θέση και την μελέτη του πρώην Δήμου Πασσαρώνος για ορεινή χάραξη και πλέον με τον Καλλικράτη υπάρχει ομόφωνη στάση του Δήμου. 
    Αρχικά ο τότε υφυπουργός κ. Μαγκριώτης υποσχέθηκε ένα ποσό 300.000 € ώστε να γίνει η προμελέτη της ορεινής χάραξης. Το ίδιο ζητήσαμε από τον κ. Καλογιάννη γραπτά, όπως επίσης και μία συνάντηση μαζί του για να του εκφράσουμε τις απόψεις του Δήμου, συνάντηση που δεν έγινε. Και δεν είμαστε ικανοποιημένοι για αυτό.» επισήμανε ο κ. Βλέτσας.

Το περιεχόμενο της συνάντησης
Και αναφορικά με το περιεχόμενο της συνάντησης δήλωσε «Τι θα του λέγαμε; Ότι η πεδινή χάραξη από Πεδινή μέχρι Κακαβιά, αν ξεκινήσει θα είναι μετά το 2018 (αφού ούτε στο ΕΣΠΑ μπαίνει, ούτε εθνικούς πόρους έχει η χώρα). Ας διατεθούν λοιπόν οι 300.000 € για να γίνει η προμελέτη της ορεινής μέσα στα όρια του Δήμου Ζίτσας. Και οικονομικότερη και συντομότερη θα προκύψει ενώ δεν θίγει άλλο Δήμο. Όταν υπάρχει οικονομία 15-20 εκ. € και έχουμε 5 τουλάχιστον χρόνια για να ξεκινήσει αλλά και συναίνεση της τοπικής κοινωνίας το κάνεις. Αν στο μεταξύ το Υπουργείο βρει χρηματοδότηση νωρίτερα, ας κάνει την πεδινή χάραξη.
Εμείς δε λέμε όχι στο έργο» επισήμανε ο κ. Βλέτσας. «Αυτό που ζητάμε είναι να πείσουμε με το διάλογο ότι η πρόταση μας πρέπει να μελετηθεί, αφού είναι οικονομικότερη, συντομότερη και το κυριότερο δεν καθυστερεί το έργο.»