Θα διχοτομηθεί ή όχι ο Δήμος Ζίτσας; Θα δοθούν ή όχι οι 27 άδειες ταξί σε συνδημότες;
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η εισήγηση της Περιφέρειας και πρωτίστως η θέση του Δήμου Ζίτσας.
Σύμφωνα με τον περίφημο «Νόμο Βορίδη» (4070/2012) έγινε η απελευθέρωση των ταξί και πρέπει μέχρι την Πέμπτη 10 Ιουνίου στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου να καθοριστούν οι έδρες.
Ο Δήμος Ζίτσας ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΝ ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΟΥΝ δικαιούται είκοσι επτά (27) άδειες ταξί (μείον 2 ή 3 που ήδη υπάρχουν), τις οποίες θα πάρουν όσοι συνδημότες έχουν τα προσόντα του νόμου. Με διαφορετικό χρώμα και να γράφουν “Έδρα Δήμος Ζίτσας”. Και ρόλο έχει η θέση του Δήμου Ζίτσας.
Ο καθορισμός των εδρών έχει μεγάλη σημασία επειδή έτσι θα...
προκύψει αν θα δοθούν ή όχι νέες άδειες ταξί σε δημότες μας. Όπως λέει ο νόμος έδρα είναι κάθε χωριό, μπορεί όμως το Περιφερειακό Συμβούλιο να συνενώσει χωριά σε μία έδρα, μπορεί όμως και να διχοτομήσει το Δήμο μας συνενώνοντας με το Δήμο Ιωαννιτών κάποια χωριά.
Η ΠΡΩΤΗ ΛΥΣΗ : (η λογική) Να αποφασιστεί ότι όλος ο Δήμος Ζίτσας θα είναι ενιαίος (με έδρα στην Ελεούσα και πιάτσες σε όποια χωριά θέλει ο Δήμος). Έτσι όπου και να πάει κανείς εντός Δήμου θα πληρώνει μονή ταρίφα. πχ Ελεούσα – Βερενίκη ή Πετσάλι – Κληματιά ή Γραμμένο – Βατατάδες κλπ.
Ακόμη αν πάει πχ από Ζίτσα ή Ραδοβίζι ή Ελεούσα ή Ασφάκα ή από κάθε χωριό του Δήμου Ζίτσας στα Γιάννενα, όλη η διαδρομή μέσα στο Δήμο Ζίτσας (μέχρι το τούνελ του αεροδρομίου) θα είναι με μονή ταρίφα.
Μόνο στην περίπτωση αυτή ο Δήμος Ζίτσας θα δικαιούται είκοσι επτά (27) άδειες ταξί (μείον 2 ή 3 που ήδη υπάρχουν), τις οποίες θα πάρουν όσοι συνδημότες έχουν τα προσόντα του νόμου.
Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ : (η κακή) Να κοπεί στα δύο ο Δήμος Ζίτσας. Να διχοτομηθεί για να δικαιούται μόνο τις μισές άδειες. Δηλαδή Αγ. Ιωάννης, Βουνοπλαγιά, Ελεούσα, Ζωοδόχος και Ροδοτόπι να υπαχθούν στα Γιάννενα και οι άλλοι αποπαίδια, "βαράτε τους" με διπλή ταρίφα.
Και όχι μόνον αυτό αλλά όσοι έρχονται από τους πρώην Δήμους Μολοσσών, Ζίτσας, Ευρυμενών να πληρώνουν ΔΙΠΛΗ ΤΑΡΙΦΑ από το Γκρέμθα και μετά όταν πάνε Ελεούσα ή Γιάννενα και όσοι έρχονται από Εκάλη και τη μισή Πασσαρώνα να πληρώνουν ΔΙΠΛΗ ΤΑΡΙΦΑ από Περίβλεπτο και μετά όταν πάνε Ελεούσα ή Γιάννενα και τέλος όσοι έρχονται από Γραμμενοχώρια ή Λαψίστες και μετά να πληρώνουν ΔΙΠΛΗ ΤΑΡΙΦΑ όταν πάνε Ελεούσα ή Γιάννενα.
Το θέμα είναι σοβαρό και το zitsagate σας μεταφέρει τους προβληματισμούς που ακούγονται. Θεωρούμε ότι ο Δήμος Ζίτσας δεν πρέπει να διχοτομηθεί επ΄ ουδενί. Όποιος το πει ή το δεχθεί ή το κάνει θα είναι ένοχος και υπόλογος στους πολίτες του Δήμου.
Η ΤΡΙΤΗ ΛΥΣΗ : (η μέση λύση) Αν η
καθ΄ όλα συμπαθής τάξη των ταξιτζήδων δεν θέλει να δοθούν οι 27 νέες άδειες
(κατανοητό ως ένα βαθμό) ας δεχθεί (στο "χέρι" του Περιφερειακού Συμβουλίου είναι) όλος, ενιαίος ο Δήμος Ζίτσας να
υπάγεται στη ζώνη του Δήμου Ιωαννιτών, ώστε να πληρώνουν ΜΟΝΗ ΤΑΡΙΦΑ οι
δημότες μας σε όλες τις μετακινήσεις τους τόσο εντός του Δήμου Ζίτσας,
όσο και από ή προς το Δήμο Ιωαννιτών.
Το σίγουρο είναι πως είναι αδύνατο να είναι και η πίτα απείραχτη και το σκυλί χορτάτο.
Περιμένουμε τις απόψεις σας ή με email ή γράφοντας τα σχόλιά σας εδώ στο τέλος της ανάρτησης.
Και βέβαια είναι νομίζουμε αφελές να πούμε ότι αυτή τη δουλειά έπρεπε να την κάνει η ανύπαρκτη δημοτική αρχή του Δήμου Ζίτσας. Αλλά οι κύριοι Γαρδίκος και Πάικας περί άλλων τυρβάζουν…