Εκτός από τα Γιάννενα και το Δήμο Ζίτσας αφορά άμεσα η διέλευση του τραμ, το οποίο αποτελεί ένα έργο πνοής που θα συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων με την ανάπτυξη νέων, φιλικών προς το περιβάλλον συγκοινωνιακών υποδομών.
Στην παρουσίαση που έγινε χθες το πρωί στο Τεχνικό Επιμελητήριο αναπτύχθηκαν οι πιθανές χαράξεις και τα σενάρια ανάπτυξης του τραμ στα Γιάννενα, με δημοφιλέστερους πόλους για το δίκτυο, το κέντρο της πόλης και το πανεπιστήμιο. Από την άλλη, τα υψηλά κόστη κατασκευής που είναι πολλά εκατ. ευρώ ανά χλμ προκαλούν εύλογα αρνητικές σκέψεις.
Αναλύθηκε από τους μελετητές η παρουσίαση της Β΄ φάσης της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του μέσου σταθερής τραχιάς ΤΡΑΜ, ενώ ειδικότερα για το δήμο Ζίτσας το ενδιαφέρον εστιάζεται στις εναλλακτικές Διαδρομές, όπου προβλέπεται η διαδρομή :...
• Κέντρο – Αεροδρόμιο – (Ελεούσα) – (ΒΙ.ΠΕ.) - (Πέραμα)
• Κέντρο - Τ.Ε.Ι.– Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο – Πανεπιστήμιο – (Πεδινή)
• Κέντρο – Ανατολή – (Κατσικάς)
• Κέντρο – Νοσοκομείο Χατζηκώστα
Τα κύρια σημεία της παρουσίασης είναι:
Αντικείμενο του Έργου :
• Η εξέταση της σκοπιμότητας ανάπτυξης γραμμών Τραμ στην πόλη των Ιωαννίνων
• Η διερεύνηση εναλλακτικών δυνατοτήτων διέλευσης γραμμής (ή γραμμών) τραμ στην πόλη των Ιωαννίνων
• Η οικονομοτεχνική αξιολόγηση της λύσης.
Οι Πόλοι Μετακινήσεων που λήφθηκαν υπ’ όψη είναι:
• Κέντρο Πόλης
• ΚΤΕΛ
• ΔΔ Ανατολής
• Αεροδρόμιο
• Πανεπιστημιούπολη – Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο – Τ.Ε.Ι.
• Γ. Νοσοκομείο «Γ. Χατζηκώστα»
Στην παρουσίαση που έγινε χθες το πρωί στο Τεχνικό Επιμελητήριο αναπτύχθηκαν οι πιθανές χαράξεις και τα σενάρια ανάπτυξης του τραμ στα Γιάννενα, με δημοφιλέστερους πόλους για το δίκτυο, το κέντρο της πόλης και το πανεπιστήμιο. Από την άλλη, τα υψηλά κόστη κατασκευής που είναι πολλά εκατ. ευρώ ανά χλμ προκαλούν εύλογα αρνητικές σκέψεις.
Αναλύθηκε από τους μελετητές η παρουσίαση της Β΄ φάσης της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του μέσου σταθερής τραχιάς ΤΡΑΜ, ενώ ειδικότερα για το δήμο Ζίτσας το ενδιαφέρον εστιάζεται στις εναλλακτικές Διαδρομές, όπου προβλέπεται η διαδρομή :...
• Κέντρο – Αεροδρόμιο – (Ελεούσα) – (ΒΙ.ΠΕ.) - (Πέραμα)
• Κέντρο - Τ.Ε.Ι.– Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο – Πανεπιστήμιο – (Πεδινή)
• Κέντρο – Ανατολή – (Κατσικάς)
• Κέντρο – Νοσοκομείο Χατζηκώστα
Η χάραξη που πληροί με τον βέλτιστο τρόπο τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί ως προαπαιτούμενες για την ανάπτυξη του τραμ είναι η Εναλλακτική Χάραξη Β, η οποία στην επόμενη φάση θα εξεταστεί ως προς την οικονομική της βιωσιμότητα:
Η χάραξη αυτή συνδέει το Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο στο νότο με το κέντρο και το αεροδρόμιο, καθώς και την Ελεούσα, τη ΒΙ.ΠΕ. και το Πέραμα σε μία πιθανή επέκταση. Κινείται σε γραμμή διπλής κατεύθυνσης επί της Λ. Νιάρχου, σε τμήματος του Περιφερειακού των Ιωαννίνων και την Ε.Ο. Άρτας-Ιωαννίνων συναντά τη Λ. Δωδώνης και εισέρχεται στο κέντρο της πόλης από τη Λ. Δωδώνης έως την Πλατεία Πύρρου, όπου και τερματίζεται η γραμμή διπλής κατεύθυνσης. Σε μονή γραμμή πλέον η χάραξη συνεχίζει την οδό Αβέρωφ και αποκλίνει από αυτή επί της οδού Κουντουριώτου. Η μονή γραμμή συνεχίζεται επί της Γεωργ. Παπανδρέου μέχρι το ύψος της Βορείου Ηπείρου. Στη συνέχεια και σε γραμμή διπλής πλέον κατεύθυνσης συνεχίζει την πορεία της προς το αεροδρόμιο – Ελεούσα ή Πέραμα αντίστοιχα.
Η χάραξη αυτή συνδέει το Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο στο νότο με το κέντρο και το αεροδρόμιο, καθώς και την Ελεούσα, τη ΒΙ.ΠΕ. και το Πέραμα σε μία πιθανή επέκταση. Κινείται σε γραμμή διπλής κατεύθυνσης επί της Λ. Νιάρχου, σε τμήματος του Περιφερειακού των Ιωαννίνων και την Ε.Ο. Άρτας-Ιωαννίνων συναντά τη Λ. Δωδώνης και εισέρχεται στο κέντρο της πόλης από τη Λ. Δωδώνης έως την Πλατεία Πύρρου, όπου και τερματίζεται η γραμμή διπλής κατεύθυνσης. Σε μονή γραμμή πλέον η χάραξη συνεχίζει την οδό Αβέρωφ και αποκλίνει από αυτή επί της οδού Κουντουριώτου. Η μονή γραμμή συνεχίζεται επί της Γεωργ. Παπανδρέου μέχρι το ύψος της Βορείου Ηπείρου. Στη συνέχεια και σε γραμμή διπλής πλέον κατεύθυνσης συνεχίζει την πορεία της προς το αεροδρόμιο – Ελεούσα ή Πέραμα αντίστοιχα.
Η επιστροφή προς την πόλη συνδέεται με τη χρήση της Λ. Βορείου Ηπείρου, μέσω της οποίας και σε μονή γραμμή επίσης συναντά την οδό Βηλαρά και συνεχίζει τις οδούς Αρ. Βαλαωρίτου και 28ης Οκτωβρίου μέχρι το σημείο τομής με τη διπλή γραμμή στο ύψος της πλατείας Πύρρου.
Η διαδρομή αυτή περιλαμβάνει περίπου 13,5 χλμ. χάραξης γραμμής που αναλύονται σε 4 χλμ. περίπου μονής γραμμής και 9,5 χλμ. περίπου διπλής γραμμής.
Η διαδρομή αυτή περιλαμβάνει περίπου 13,5 χλμ. χάραξης γραμμής που αναλύονται σε 4 χλμ. περίπου μονής γραμμής και 9,5 χλμ. περίπου διπλής γραμμής.
Αντικείμενο του Έργου :
• Η εξέταση της σκοπιμότητας ανάπτυξης γραμμών Τραμ στην πόλη των Ιωαννίνων
• Η διερεύνηση εναλλακτικών δυνατοτήτων διέλευσης γραμμής (ή γραμμών) τραμ στην πόλη των Ιωαννίνων
• Η οικονομοτεχνική αξιολόγηση της λύσης.
Οι Πόλοι Μετακινήσεων που λήφθηκαν υπ’ όψη είναι:
• Κέντρο Πόλης
• ΚΤΕΛ
• ΔΔ Ανατολής
• Αεροδρόμιο
• Πανεπιστημιούπολη – Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο – Τ.Ε.Ι.
• Γ. Νοσοκομείο «Γ. Χατζηκώστα»